woensdag 21 maart 2018

Conclusie Testfase 2 (20/03/2018)

1. Samenvatting
Prototype 1.2

Naar verdere prototypes toe willen we volgende elementen verder uitwerken/doorvoeren:
  • Contrast in de prototypes steken door te werken met sterke kleuren 
  • De afgrenzing bovenaan verlagen (=te dik) & een gelijkaardige begrenzing onderaan voorzien beide in het rood
  • Een gleuf voorzien in het rood om het potje eenvoudiger in het systeem te kunnen schuiven.  
  • Om ervoor te zorgen dat het potje zeker volledig in het systeem zit, zullen we werken met een schuine constructie die afhelt naar de cliënt toe. Tevens zorgt dit ervoor dat het zicht op het potje geoptimaliseerd word omdat deze in een hoek staat in plaats van vlak op de tafel.
  • Prototype voorzien van een antisliplaag of systeem om vast te zetten op het werkvlak. 

Prototype 2.2

Naar verdere prototypes toe willen we volgende elementen verder uitwerken/doorvoeren:
  • Contrast in de prototypes steken door te werken met sterke kleuren 
  • Prototype maken in materiaal dat steviger is (momenteel viel dit veelal uit elkaar waardoor één van de studenten dit vasthield bij testen). 
  • Om ervoor te zorgen dat het flesje zeker volledig in het systeem zit, zullen we werken met een schuine constructie die afhelt naar de cliënt toe. Tevens zorgt dit ervoor dat het zicht op het potje geoptimaliseerd word omdat deze in een hoek staat in plaats van vlak op de tafel
  • Een gleuf voorzien in het rood om het flesje eenvoudiger in de constructie te kunnen schuiven. 
  • Een preventieve oplossing zoeken voor het uitschuiven van het flesje wanneer de sticker naar boven toe van het vel getrokken word. 

2. Eindresultaat na testen:



3. Algemene opmerkingen:
- B. heeft een hekel aan prototypes die uit elkaar vallen → Ervoor zorgen dat prototypes stevig zijn !
- B. heeft oog voor detail (bv. plakker die los hangt pruts hij aan tot deze goed hangt) → Afwerking van belang
- Prototypes moeten op enige afstand van de tafelrand staan. B. heeft nood aan steunen met ellebogen bij kleven van sticker. 

4. Beoordeling:
Door de student ergotherapie werd B. opnieuw bevraagd aan de hand van de 'Smileys'. Hieruit bleek, na veelvuldig aangeven tijdens het testen, dat B. beide systemen een grote verbetering vond om te doen wat hij graag doet, namelijk stickers kleven. 

Prototype 1.2

Prototype 2.2



Geen opmerkingen:

Een reactie posten